image-normal.jpg

Taitaisi alkaa olla aika tehdä jotain näille mun läskeille, kun imetys on jo loppu (niin, se tosiaan on loppu!) ja pumppaaminenkin alkaa vedellä viimeisiään. En oo siis vielä tätä ennen sen tarkemmin miettinyt painon pudottamista, kun alunperinkin ajattelin, että se on ajankohtaista sitten joskus syksyllä. Mutta kerronpas nyt siis lähtökohdat (en tosin taida tarkkoja kiloja suotta tuoda esiin)...

Oon ollu ison osan aikuiselämästäni ylipainoinen. Olen onnistuneesti myös pudottanut painoa aiemmin ja pysynyt (ainakin lähes) siinä painossa, johon olen painoni saanut putoamaan. Raskausaikana minulle tuli kiloja 17,5, joista jäljellä on nyt noin 5kg. Painavimmillani olen ollut ilman raskautta lähes yhtä painava kuin viimeisillään raskaana. Ylipainoa minulla on edelleen noin 15,5kg. 

Tavoitteenani on ennen kaikkea päästä samaan painoon kuin ennen raskautta - ja tähän painoon mielelläni pääsisin vielä tämän vuoden puolella. Tiedän, että nyt moni sanoisi, että eipä oo kovat tavoitteet, jos haluan pudottaa 5kg, kun aikaa on melkein 5kk. En kuitenkaan itse ole nopean pudotuksen kannalla ollut koskaan ja ennenkin olen painoa pudottanut hitaasti ja varmasti, joten sillä lähden liikkeelle nytkin. Olen myös huomannut, että siten kilot pysyvät poissa paremmin, kun niitä ei pudoteta millään nälkäkuurilla. Lopullinen tavoite voisi olla vielä 5kg lisää pois.

Aloittelin myös taas jonkinasteista herkkulakkoa - karkit ja suklaa on täyskiellossa jälleen (viime vuonna olin joulukuuta lukuunottamatta tällä linjalla) ja muutkin herkut on sallittuja ainoastaan hyvin vähissä määrin. Nyt, kun helteet pikkuhiljaa menee kait taas ohi, täytyy myös alkaa taas vaunuilemaan tytön kanssa kunnolla lenkkejä :) Tilasinpa tänään itselleni "kaveriksi" Polar Loop -rannekkeen, niin jos se kannustaisi taas liikkumaankin :)